Alla inlägg under december 2008

Av Elin - 19 december 2008 13:40

Nu sitter jag och lyssnar på Il Divo, en favorit skiva där man kan drömma sig bort och samtidigt ta in mycket känslor som berör en. Snart är det jul och de flesta pysslar hemma för fullt till att stämningen inför jul ska bli perfekt! Själv så är jag inne i mitt esse att skapa en massa, det flödar för fullt! Jag vill göra MASSOR! Äntligen hittade jag glasmosaik med glitter och köpte i olika stl för säkerhetskull, som vanligt använde jag inte allt men det kommer tillfällen för det förr eller senare. Igår kväll efter dagens ärenden satte jag igång med vardagsrummet. Tiden gick och min iver ville inte vänta till nästa dag utan började foga mitt på natten, för att få det klart tills idag. Mycket riktigt vi monterade ihop bordet och det har hunnit torkat. Så här blev resultatet iallafall och gott folk gör eget, för det blir mycket roligare och mycket finare!


Här ser ni bordet uppifrån:


Av Elin - 17 december 2008 12:58

grått, ruskigt och regn. Igen undrar jag om det verkligen är samma land jag bor som Lena?? Åter berättade Lena att det är snö nere hos henne, även i Motala och beskrev hur vackert det är där. Snacka om avis man blir och det blir inte bättre när man ser ut i fönstret och hör hur det smackrar i glaset av regndroppar. Kan det verkligen vara sant att exakt om en vecka från idag är det jul? Vad har hänt med tiden? Tycker att den bara försvinner iväg, snart är det väl sommar igen..haha ja, gärna så man kan få åka bada, det vore nice! Jag gillar faktiskt snö, för det är så vackert och det lyser verkligen upp. Jag gillar också att få höra hur det knastrar i snön under skorna och speciellt trampa där ingen annan har hunnit vara, töntigt va! Men det är något man har kvar sen liten. Att alltid vara först med att lämna spår efter sig och ibland la man sig ner för att göra fjärilen.


Saknar även då promenaderna jag och mr Banana hade med Loke och Balder i skogen, fullt med snö. Wow vilka upplevelser det var! Man kunde höra hur träden knakade i mörkret och vi andades in det friska luften och såg vovvarna njuta av naturen, där dem fick komma till sitt rätta element.


Nä, nu är det dags att ta sig ut i det ruskiga vädret och handla lite mosaik. Måste se till att göra ordning bordet, så att det blir klart någon gång!


Hejsvejs på er alla!

Av Elin - 16 december 2008 22:34

innan ni lämnar ert bo. Ha gärna en lampa tänt, så man kan tro att ni är hemma! I denna tid inför julen så är det många inbrott som sker, speciellt de som bor ensamma och är äldre. Det vore förargligt om någon främmande har klivit in och rotat ens privatliv, det skulle nog kännas obehagligt och ledsamt. Dessa människor som gör sådana saker, har inga skrupler i kroppen av dåligt samvete för sina medmänniskor. Man måste verkligen se sig om, för man kan inte veta vem som är ute efter en och håller koll på en, med tanke på att de kan göra inbrott natt som tidig morgon. Det visar att de håller reda på ens tider. Skrämmande!


Så gott folk var extra noga, det kostar inget men däremot ger det desto mer!


Kram

//E

Av Elin - 16 december 2008 22:26

Köpte ett nytt bord i vardagsrummet, så den passar in till vår soffa. En så pass enkel, att jag ska kakla mosaik på skivan. Håller just nu på att bestämma hur det ska se ut och än så länge så är jag inte nöjd, plattan i mitten är för hög. Det blir en ny tur imorgon för att finna några bitar till, som passar in bättre. Sen måste jag hitta en korg eller låda att ha fjärrkontrollen i, så man slipper se och dessutom rädda dem för att bli bitna av massa valphundar som kommer hit.


Har tidigare kaklat ett bord, som en vän har och vi samarbetade bra och därefter kom resultatet! Ska ta kort på det och lägga in bilden, så ni får se hur fint det blev. Lovar att återkomma med bild när mitt bord är helt klart!


Av Elin - 16 december 2008 22:23

behövde fräsha om lite nytt och bestämde mig för att ha mönstrat tyg istället. Så här ser den ut:


Av Elin - 15 december 2008 21:28

tog vi med Jasmines bror Castor. Det är inte en liten kille och som heller inte är medveten om sin storlek eller kraft. Nejdå, han är fortfarande minst och pep som bara den när syster sin fällde han i lekens hetta stund. Vilken fart det blev och man vill minsann inte stå i vägen när dem kommer i ilfarten. Mamma Helinn stod mest och tittade på min ficka, för där finns det alltid lite gott! Till slut gav hon sig in i leken med sina barn, det är så härligt och se familjen ihop i lek.


Nu är alla nöjda och belåtna, det är vi med! Ögonen går i kors, nattinatti till er alla!

Ovido - Quiz & Flashcards