Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Man har sina ställen att åka till..

Av Elin - 23 juni 2009 21:07

för att finna bättre priser på saker som är så tråkigt att spendera sina pengar på, typ golvmedel. Jag köper alltid flera av varje så jag har på lager desto mer sällan behöver jag handla det tråkiga eller riskera att man köper till det dyrare priser. Det handlar inte om snålhet utan om att vara mer klokare och jag lägger hellre på något annat, kuligt!!


Här sitter jag och väntar in på att "Do y think y can dance" ska börja visas på tv. Tycker det är så roligt med uttagningar även American Idol, man ryser i hela kroppen när någon sjunger så dåligt, att man själv skäms. Man undrar var deras självkritik är någonstans samtidigt som det är vågat av de eller kanske dumdristigt vågat! Första avsnittet var det en tjej som dansade med styrka och hade ledgångsreumatism, det var beundransvärt att se någon med den sjukdomen som inte hindrade henne utan snarare visade åter igen vilka styrka hon hade och gick vidare till stora uttagningen. Ännu en tjej som jag beundrade och som inte gick vidare, var att hon saknade halskotor och kroppen var felkonstruerat. Därför var rörligheten inte detsamma som en vanlig kropp är uppbyggnad men hon kunde dansa och visade verkligen det! Sånt här får en att tänka om massor, att man ska vara tacksam för det man har och att man inte ska ge upp så lätt. Ingenting är gratis..kämpar man kommer även därefter belöningen..det är viktigt att inte heller förvänta sig och ta saker för givet, det slår tillbaka! Ytterligare sak är att tänka positivt och döm inte ut saker o ting i förväg. Jag vet att det inte alltid så lätt och att det är lättare sagt än gjort men jag anser att försöka är bättre än ingenting alls.


Nu när solen är här så ta åt er den värme och positivitet och fyll ert inre med styrka å glädje :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 19 september 2009 20:24

Hej alla! Vad tiden rinner iväg, fattar inte att sommaren är över men att det är härligt att solen skiner för fullt fortfarande när hösten smyger sig in. Oj, det var verkligen inte igår jag var här och la in något inlägg och upptäckte dessutom att ...

Av Elin - 5 augusti 2009 19:05

Hej o hå vad tiden bara går! Solen gör att vi människor är ute istället för att vara inne, då året består av en massa regn, snö osv. Man måste passa på. Banana å grannens man har byggt en ny drake å kört den när det har varit blåst ute o lyckats orde...

Av Elin - 17 juli 2009 10:59

precis som sommaren ska vara..nu är solen här och jag vaknade tidigt på morgonen av ljuset tittade sig in genom fönstret. Banana ligger än och sover för fullt och jag sitter å surfar..ska snart röra mig ur stolen för dagen å ordna till här hemma..oj,...

Av Elin - 16 juli 2009 02:18

varje dag blir man glad när solen är framme och det inte är mörka moln å regn! Vore trevligt om man fick en sommar..inte en enda gång har man badat i år..vattnet hinner ju inte bli tillräckligt varmt. Saknar vår badställe..men som det är nu så verkar...

Av Elin - 12 juli 2009 14:19

i farten!! Nu har vi äntligen sol men att det blåser är helt okej! För vidare information när det gäller barn så fick jag ett sms från min kära vännina att hennes son har tagit sina första steg..å jag smälter, synd att jag inte kunde få se det..dem ä...

Ovido - Quiz & Flashcards