Alla inlägg under juni 2009

Av Elin - 30 juni 2009 00:18

Märks att efter den hårda regnet så har både myggor och knott blivit rätt giftiga. Mig älskar de såklart och redan blivit biten ett antal ggr. Knappt att jag kan gå ut utan att jag måste smörja in mig med myggmedel eftersom jag är så känslig. Häromdagen svullnade foten upp och hade så ont i det men nu börjar det lugna ner sig..


Fick reda på glada nyheter att Pasha har klarat andra viltspårstestet och har en kvar till att bli svensk champion. En extra elogé att han fixade det i sådan värme galant med full poäng. Pasha har alltid varit bra med nosen och gillar att läsa tidningen,klart att han blir champion!! Man kan nu följa hans liv på bloggen "gpasha.blogg.se" och kommer att länka det på min. Det var så kul och se han tävla igen på årliga ridgeback uti Årsta. Hans comeback i ringen gjorde han bra ifrån sig, fast att det ösregnade och kom 4:a. Han fick bra kritik av domaren och tyckte han skulle behöva växa till sig lite i kostymen..ja då ni, kommer han att regera i ringen..:P


Även stora nyheter då Frida från Deverits Kennel fick resultatet att hela

D-kullen är fria i höfter och armbågar. Det är helt fantastiskt!! WOW, kan jag bara säga !! Hon lägger enorm mycket tid och arbete över att sina hundar och alla barnen och dess valpköparna ska må bra. Hon strävar hårt efter friska hundar och kan verkligen säga att det har hon verkligen lyckats med!! Inte bara att de är friska men vilken mentalitet och även fina i utseendet och det går även bra på utställningarna. Ja, vad kan man säga än STORT GRATTIS!! Du vet verkligen vad du gör och vi behöver fler såna som du!!


:P

Av Elin - 23 juni 2009 21:07

för att finna bättre priser på saker som är så tråkigt att spendera sina pengar på, typ golvmedel. Jag köper alltid flera av varje så jag har på lager desto mer sällan behöver jag handla det tråkiga eller riskera att man köper till det dyrare priser. Det handlar inte om snålhet utan om att vara mer klokare och jag lägger hellre på något annat, kuligt!!


Här sitter jag och väntar in på att "Do y think y can dance" ska börja visas på tv. Tycker det är så roligt med uttagningar även American Idol, man ryser i hela kroppen när någon sjunger så dåligt, att man själv skäms. Man undrar var deras självkritik är någonstans samtidigt som det är vågat av de eller kanske dumdristigt vågat! Första avsnittet var det en tjej som dansade med styrka och hade ledgångsreumatism, det var beundransvärt att se någon med den sjukdomen som inte hindrade henne utan snarare visade åter igen vilka styrka hon hade och gick vidare till stora uttagningen. Ännu en tjej som jag beundrade och som inte gick vidare, var att hon saknade halskotor och kroppen var felkonstruerat. Därför var rörligheten inte detsamma som en vanlig kropp är uppbyggnad men hon kunde dansa och visade verkligen det! Sånt här får en att tänka om massor, att man ska vara tacksam för det man har och att man inte ska ge upp så lätt. Ingenting är gratis..kämpar man kommer även därefter belöningen..det är viktigt att inte heller förvänta sig och ta saker för givet, det slår tillbaka! Ytterligare sak är att tänka positivt och döm inte ut saker o ting i förväg. Jag vet att det inte alltid så lätt och att det är lättare sagt än gjort men jag anser att försöka är bättre än ingenting alls.


Nu när solen är här så ta åt er den värme och positivitet och fyll ert inre med styrka å glädje :P

Av Elin - 22 juni 2009 21:53

Theo har tagit sitt första dopp! Det hade jag aldrig fixat, utan snarare har jag gått och frusit idag som vanligt..mera värme tack! Nedräkning börjar snart för honom tills han ska åka till Grekland, redan har han även hunnit med att få en massa myggbett men lika bra att han vänjer sig vid det.


Tacka, för cykelhjälm! Anser att det har ingen betydelse hur gammal man än är så borde alla ha hjälm på sig när man ute och cyklar. En kompis till Theo lånade hans hjälm när han trixade lite..det blir fel och han ramlar omkull rejält och skrapar upp sig i armbågen och hela ena sidan av ryggen, på det så slog han i bakhuvudet på en sten men räddas av hjälmen. Nu vet vi iallafall, att jag och banana valde rätt hjälm och det var verkligen värt varenda krona som det kostade.


Var rädda om er och era huvuden!

Av Elin - 21 juni 2009 13:09

och det återgår till det vanliga igen men det trevliga är att solen har stigit fram och dessutom kommer det enligt väderprognosen att hålla i sig hela veckan med högre temperatur än tidigare solväder. Jag hoppas verkligen det så man kan få känna att sommaren är här och kanske få någon möjlighet att sola och bada.


Många förbereder nog till att resa iväg någonstans..två av mina grannar har redan packat ihop saker i bilen och börjat bila ner i europa, till den riktiga värmen. Precis som jag och Banana ska göra med Theo, som ska få flyga till Grekland och vara med farmor och farfar i tre veckor. Theo lyckades fixa 6st Vg av 12 ämnen och fick resan av sina farbröder som bra jobbat! Överraskande av mina goa vänner som gav honom pengar för bra prestation och motivation till nästa års terminsbetyg. Det värmde stort hos oss och Theo blev rörd och tacksam!


Ha det gott i solen!

Av Elin - 15 juni 2009 20:01

Att se henne trava är en fröjd för ögat! Man blir alldeles tagen och gråten i halsen av hur underbart vacker Helinn är. Hade det inte varit ösregnet och kallt så hade hon tagit det med storm, helt klart! Bästa Tiken, andra plats, inte dåligt för en snart 7-åring och kämpade mot flera som var några år yngre. Domaren hade smak för den mörkare färgen. Men vi andra vet att Helinn är "always a Winner!!"


Idag har hon varit hos oss och vi har sussat ihop som vi är bäst på! Det gillar vi! Imorgon är prinsessan här igen :p

Av Elin - 14 juni 2009 00:45

Håller tummarna stort för Pashas debutt, efter en lång paus som har haft fullt upp med viltspår och gjort suveräna resultat! Han får tryggt ha sin mamma vid sin sida som också ska upp igen! Hold the horses  säger jag bara here comes "The Quenn Helinn!!"

Av Elin - 11 juni 2009 22:58

Inte regn regn regn! Så slipper man ha med sig så mycket saker när det är dags för Helinn och Pasha...återkommer mer om detta senare med bilder och resultat.


Idag började Theos sommarlovet och skrek ut sin glädje när han öppnade sitt kuvert, det vart bättre än han vågade hoppas på! Banana blev glad, likaså jag med! Det blev bakad potatis i ugnen, fläskfilé och sallad till middagen, det slår aldrig fel hur gott det är!


GLAD SOMMARLOV!

Av Elin - 10 juni 2009 00:30

Tänker på den händelsen som skedde i helgen, då 2st sextonåringar var inblandade i ett mord på en flicka. Hur tragiskt är det inte för hennes föräldrar, strax innan avslutningen på hela grundskolan och skulle börja i ett nytt skedde, istället tog det ett snabbt tragiskt hemskt slut! Hur ska föräldrarna kunna bearbeta sorgen och ångesten över hur det gick till! Ofattbart! Vad har hänt med dagens barn egentligen?? Hur kan det bli så här? Varför tappar barnen den gränsen och övergår till en handling som leder till ett brott?? Tänker även på föräldrarna till dessa barn som är inblandade, vilken skam och vetskapen om att ens barn har gjort något så ont och att deras barns framtid är dömd för livet!


Det är inte lätt som föräldrar att skydda sitt barn vid alla fronter. Därför är det så viktigt att förebygga sina barn om hur saker och ting fungerar men som sagt ibland hamnar man på fel plats och tidpunkt!


Sänder många tankar till flickan och hennes föräldrar. Beklagar verkligen!!

Tycker att alla föräldrar ska ge sina barn en kram och visa sin kärlek till de och för vägnar av flickans bortgång att det ger ett budskapet  av"kärlek" till oss alla!

Ovido - Quiz & Flashcards