Alla inlägg under november 2008

Av Elin - 30 november 2008 20:31

måste jag lägga in ett halsband på Bosse med swarowski crystal stenar:



Av Elin - 30 november 2008 19:51

tände ljus uti  balkongen, men han själv är ju inte ens hemma ..hur går det ihop?? Ah, han har tänt för andra förbipasserande, om de nu kan se det!

Tanken är jättegulligt och det som räknas! För mig får det en påminande tanke, att till våren ska jag ordna till balkongen med STORA drag!



Av Elin - 30 november 2008 19:45

har jag länge haft i ljus med blått band runt om, som matchar våra hyllor som har frostblåa kanter på glaset. Äntligen har jag ändrat på det och lindat ljusen med svarta och vita spetsband i olika höjder samt beroende på gula eller vita ljus. Sen har jag lagt i restgarn i vitt och beige, för utfyllnad och charm. Slutligen virat om vaset i vitt spetsband med rosett.




Av Elin - 30 november 2008 19:43

med ett enkelt svart spetsband!


Av Elin - 30 november 2008 19:36

kom jag på att jag hade en massa band hemma, från tidigare idéer om att sy egna underkläder. Av dessa spetsbanden som var kvar, kom det nu till nytta och fräschade upp lite. Alltid lika kul att piffa upp med små förändringar. Lite charmigt är det också att ljusen har sina sprickor och defekt, precis som nyckelpigorna har sina mörka fläckar på ryggen. För att fästa banden på plats, gick det inte att limma utan då fick man ta tag i det gamla verktyget nål och tråd. Se så bra det vart!





Av Elin - 30 november 2008 19:17

önskar jag till er alla! Hoppas att ni får en riktig mysig kväll med lussebullar(blev visst lite skryngliga i påsen) och pepparkakor! Tur att det finns bagerier för sådana högtider, när man inte har haft tid själv att baka eller rättare sagt ork i tidens alla förskylningar. Idag har jag pysslat med att sätta upp belysningar här hemma och lite rött, för julstämningen skull.


Ska senare ikväll ut i skogen med min man, för att lämna lite gott till naturens djur. Inte är det bara vi som behöver ätas, utan det finns andra i behov som vi alla gånger inte ser, som man kan göra en liten god gärning då och då.




Ovido - Quiz & Flashcards