Alla inlägg under december 2008

Av Elin - 25 december 2008 15:11

röd och blå, kan även användas som sjal runt halsen om man vill.


Av Elin - 25 december 2008 15:05

passar jag på att visa upp lite sjalar som jag har gjort. Det kan vara bra att ha när man vill har lite extra värme och linda sig in i trygghet eller att ha på sig när man ska bort någonstans. Själv brukar jag ha en tunnare tröja under och lindar sjalen om mig som en poncho med en brosch som håller den på plats.


En vit sjal som matchar till det mesta samtidigt är det snyggt och fräscht med den vita färgen tycker jag.



Av Elin - 25 december 2008 00:35

och de flesta klappar är öppnade. Det har varit åk ut till familj både på min och mr Bananas sida. Sen igår kl: 00,00 har Theo velat öppnat sina julklappar men icke sa nicke, den som väntar..väntar på något gott! Beröm måste jag ge till han som inte tvekade en sekund att ställa upp vid tillfrågan om att vara tomte åt en flicka, som blev superglad och förgyllde hennes julafton!


Kalle Anka och hans vänner har gjorts om med två andra inslag istället och tagit bort Kalle på foto Safari. Det blev lite konstigt efter så många år som det har varit likadant, men det är väl så att allt följer tidens utveckling, vilket inte är alltid ett måste utan det traditionella har sin charm.


Här på kvällen har det varit skönt att vara äntligen hemma, prata och se på film å äta en massa gott! Hoppas att ni har haft det lika mysigt och bra som vi! Vissa kommer att fortsätta fira jul vidare imorgon och annandag, men för oss blir det bara en fika och det ska bli skönt tycker jag!


Ha en fortsatt trevlig julhelg!

Av Elin - 24 december 2008 12:15

underbar att sitta eller halvligga på! Köpte en på Mio, vit såklart! Den stödjer ryggens form på alla sätt och är nöjd med inköpet.


Må så gott och ta väl hand om er!


//Elin

Av Elin - 24 december 2008 12:12

Hoppas att ni får en underbar Jul med nära och kära omkring er! Ät MASSOR av ALLT och njut! Glöm inte att se Kalle Anka och hans vänner!


Av Elin - 23 december 2008 13:31

Carolas julskiva och en underbar röst att lyssna till som verkligen kan få en att känna julstämningen!

Av Elin - 23 december 2008 11:45

ska man vaka in för den kommande storhelgen med familjen och mysa tillsammans med lite gott och dricka glögg.


Själv har man inte gjort annat än svängt runt åt alla håll och kanter, precis som jultomten å lämnat julklappar till barnen och till vovvarna. Han kan verkligen inte har det lätt..hihi.


Igår var jag och lämnade kransen till min far med min familj. Det blev jättefint och mysigt varmt. Mor min har också lagt fram hela gänget av tomtar, så sällskap får min far och känna av julstämningen han med.

God jul på dig Far!


Snart ska man bege sig iväg igen för att lämna fler julklappar och handla in det sista, men innan dess måste jag städa klart här hemma, att det är rent och fint till morgondagen.


Julgranen har fått sin fyllning vid foten av massa julklappar, men som oftast går dem flesta paketen till barnet i familjen och ännu inkommer det fler.


Senare ikväll är det dags att tillaga skinkan 3,7kg, det ska bli härligt gott!


Glöm inte att andas emellanåt och pusta ut i stressen!

Av Elin - 22 december 2008 11:04

Tjohoo! Nu har jag satt upp 92 kulor av vitt, silver, ljus -och mörkblått,12 vita snöflingor, 2 vita med stjärnglitter och tre silver glitter, 3 rader med vita pärlor och en blå och slutligen silverstjärna på toppen med 16 lampor.



Ovido - Quiz & Flashcards