Alla inlägg under januari 2009

Av Elin - 5 januari 2009 22:16

filten på kuddarna eller strö ut det på soffan som dekoration och piffa upp det lite.

Av Elin - 5 januari 2009 22:15

Den här räcker gott och väl till att värmen en!

Av Elin - 5 januari 2009 21:56

det bästa besöket som finns i hela världen..min syster och min mor samt systerson! Att ha sin familj hos sig är den bästa botemedel mot allt och då menar jag verkligen i Allt! Dem helar och stödjer en i alla lägen och får en att verkligen skratta samtidigt så behövs inte det sägas så många ord, man förstår varandra ändå. Min syster och jag står varandra oerhört nära och jag hoppas många andra har det likadant med sina syskon eller någon annan i familjen. De vi är bäst på är att äta, prata, glo på tv och bara vara. Barnen leker för sig själva och ser på film. Vad nöjda vi alla blir efteråt och leendet kommer att följa en till sömns ikväll. Att se min mamma nästan somna på soffan får en att bli varm om hjärtat, för då vet jag att hon har det bra hemma hos mig och slappnar av helt. Min góa mamma behövde inte göra ett skvatt (en typisk bullmamma) utan blev helt servad hela dagen med mat och gott av oss. Tack, Banana för att du är världens bästa på assistera i köket!


Jag som trodde värmen hade börjat ta sig men icke sa nicke det har det inte gjort. Värmen kom från att vi var så många hemma men nu när vi är på det normala planet igen så känner man kylan träda sig fram igen. Ska nog göra som familjen Dogan och oxå ringa till Stlhms hem för att fråga var värmen har tagit vägen??


Ja, då kommer filten till användning senare iallafall! Här har jag tagit kort på filten invikt, stickad av micro garn cremevit, som både ger en mycket mjukt härlig känsla samtidigt som det ger värme, men ändå roteras luften via maskorna (då jag har stickat i lite större stl).

Av Elin - 4 januari 2009 15:42

perfekt tillfällen att sticka när det är kallt hemma. Elementen stängdes av igen inatt, då plockade jag fram mina stickor och samtidigt blev värmd av garnet. De ni, två flugor i en smäll! Är inne på mitt sista garn sen är filten äntligen klar! Lovar att lägga in en bild på det.


Jättekul att få förfrågan om tips! Hjälper gärna till hur man ska gå till väga och tycker det är så roligt att andra vill försöka in sig på att vara kreativa. Jag hoppas oxå att man då kan få en bild på resultatet som personen har åstadkommit och får lägga ut det på blogget.


Snart kommer jag att ge mig in på mina kära fula köksluckor. Jag kommer att ta kort på före och efter, så kommer ni att förstå mig vad jag menar med det!


Här kommer det lite målningar som jag gjorde 90/91 perioden då jag gick på konstskolan. Lite stilleben och jag har målat efter min egen fantasi. Inte att jag har staplat upp motiv framför mig och sett skuggorna eller ljuset framför mig när jag målade dessa tavlor. Sen är det även en tavla av Toulouse, som jag fastnade för av den stillsamma blicken över den enkla flickan som ser ut genom fönstret med sina tankar. Detta är en av dem få målningar som var av den traditionella eftersom han var mest känd för att måla efter cancanflickorna på bordellhuset:

Av Elin - 3 januari 2009 15:16

det märks på kläderna att det är från tidig 90-tal!

Av Elin - 3 januari 2009 15:14

mer i vardagliga kläder.

Ovido - Quiz & Flashcards