Alla inlägg under januari 2009

Av Elin - 15 januari 2009 13:20

satt i går och glodde på tv, som vanligt plockade jag fram mina stickor. Är inne på luvan som är den sista biten av tröjan och vad händer? Jo, garnet tog slut! Så idag har jag ringt för och kolla om det finns garn kvar, måste iväg och handla.


Har även köpt in nya kuddar på rean till soffan men hittade bara en av den helvita och vill ha en till som är likadan, så jag ringde till en butik och fann en, jippii! Dem andra två köpte jag fina örngott med knyten och vanliga kuddar på Ikea, superfina! Lite mönster ger ett annat intryck och bryter lite. Kommer snart att få ordning mys på soffan och då kommer jag ta lite bilder. Kanske ger det er lite tips och sug efter att köpa lite nytt som piffar upp där hemma. Det behövs inte så mycket för att det ska ge en förändring.


Hejsvejs på er!


Av Elin - 14 januari 2009 12:18

rekommenderar verkligen att ni ska se "Kung fu Panda". Himla bra gjort och det är många bra skådisar som är talare. Många skratt blev det iallafall och mycket bra detaljer som gör att man får inlevelse över filmens uppbyggnad. Senare idag ska jag se på "Madagaskar" har faktiskt inte sett den, det ska bli roligt! Det finns många bra tecknade filmer och det som fortfarande rör ens hjärta är "Lejonkungen" och förundran över hur bra den är med alla dessa detaljerna. Det som är perfekt när man tittar på film är att man kan pyssla samtidigt som att ha sin stickning. Snart är jag klar med tröjan..det ska bli kul att få använda den, speciellt nu när vi går mot minus grader igen.


Nu ligger Helinn på soffan och är nöjd efter maten och fått varit ute för sina behov.Det känns bra! Hoppas att ni mår lika bra!


Må så gott folket!


Av Elin - 13 januari 2009 12:20

Klipp och klistra röda rosor kombinerat i blyerts och svart vit montage:

Av Elin - 13 januari 2009 12:14

Först porträtt i blyerts sen abstrakt i olja samt massfigurer i olja och singelfigur:

Ovido - Quiz & Flashcards