Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Elin - 6 januari 2009 17:36

imorrn ska Theo igen till Falun och få smida ett eget berlock i silver. Förra gången fick man göra en ring. Sånt fick man inte lära sig på slöjden, då hade det varit mycket kuligare och intressantare att veta hur man tillverkar smycken. Så idag har vi varit och köpt en kedja som ska passa in till berlocken, ett kors och om det funkar ska det läggas in hans namn eller första bokstaven. Det kommer bli jättesnyggt! Ska fota det när han är hemma igen och sätta in det på blogget. Ringen som Theo gjorde var riktigt bra gjort och speciellt för första gången. Det var jämnt och fint över hela ringen, det var nog inte det lättaste utan kommer med tiden av massor träning och för ögat att se.


Det jag har fått vara med är att skapa fram på papper, hur det ska se ut med mått osv..men jag vill ju göra en, suck! Hm, tro jag måste ringa min guldsmedare och be att få vara med när han gör smycken, det har han lovat mig!


Nä, nu måste jag fortsätta packa tillsammans med Banana och Theo, så han är fit for fight till morgondagens resa!

Ovido - Quiz & Flashcards