Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Elin - 4 februari 2009 00:27

Om du inte vet vad du ska göra av med alla skor som används och inte vill ha alla framme uti hallen. Om det går skaffa fram en byrå och dela upp lådorna för varje person. Lägg plast på botten och tejpa undersidan som håller det på plats, så slipper det bli en massa smuts eller att det blir blött, vilket underlättar för en att städa ur det också genom att byta ut plasten. Det är även lättare att hålla reda på skorna själva och bara ha framme det paret man använder just då. Dessutom får gästerna plats att lägga sina skor på skohyllan än att det hamnar vid ingången, för att det är fullt.


I det översta lådan har jag lagt in smålådor som också är uppdelat för varje person, där man bevarar sina nycklar, busskort och lite annat även som nu mössor, handskar och sjalar. Så slipper man röra ihop allt och håller åter lättare på sina saker. Sen stänger man bara igen lådorna så slipper man se allt!


Av Elin - 4 februari 2009 00:08

Viktigt att man viker de rätt och att man inte ser så mycket av kanterna! Kvalité är ett måste, det finns inget värre än när man ska torka sig och fortfarande är man blöt efteråt och handduken inte drar åt sig vattnet ordentligt. Jag kombinerar alltid åt gången det används, de små med de stora i samma färger. Jag håller färgerna efter vitt, beigt och blått som finns tyvärr i badrummet (inget man själv har valt)! Vissa av handdukar jag köpte som skulle vara av kvalité har inte hållt standarden eller luddar för mycket. Damm i badrummet, på handfatet osv. är något jag ogillar och inger ett smutsigt intryck. Därför kommer jag att avverka det så småningom, synd för de är rätt nya och köpa in andra nya å bättre men inget slängs bort. Kommer alltid till användning för eller senare!

I badrummets väggar har jag satt upp ljushållare med sugproppar, superfint att tända en massa värmeljus även med dofter och när man får besök så behöver man inte tända lampan och man får ett mysigt toabesök samtidigt som det doftar gott. Även är det supermysigt om du vill ha det lite avslappnat när du badar och slipper den starka belysningen som oftast finns.

Av Elin - 4 februari 2009 00:06

av annan modell, har lagt vita överdrag för ombyten.

Av Elin - 4 februari 2009 00:04

som ligger på hög eller på soffan lite här och lite där tillsammans med mina plädsen.

Av Elin - 4 februari 2009 00:02

eller jag hade inget val, de växte och växte och växer fortfarande! Passar in i allt annat och bryter fint mot det vita.

Av Elin - 4 februari 2009 00:00

Det har jag gott om också! Tur att man har en stor härlig soffa att fylla ut eller tvärtom fler inköp för att fylla ut soffan :P

Ovido - Quiz & Flashcards