Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Elin - 3 februari 2009 23:20

klädesinsamling till vit Ryssland. Jag och min käre fästman rensade så mycket vi kunde jackor, byxor, skor, skjortor mm och lyckades få ihop till två säckar. Rätt stolta över att ha fått ihop lite saker och hoppas att de kommer till användning och gör andra människor i nöd glada! Vi brukar alltid samla ihop kläder och ge bort till grannar som har dåligt ställt eller flerbarnsfamiljer, så får de välja själva. Det känns super att det kan användas vidare än att man bara slänger, det är verkligen slöseri! Även min syster och hennes granne samlade ihop kläder från sina barn och som jag har fört vidare till folk som behöver. Det kostar verkligen när man har barn för de växer som ogräs. Likadant gäller när Theos kläder blir för små så går det oftast till hans kompisars småsyskon. Sånt här gillar jag, att det inte slösas i onödan! Det gäller även möbler och annat som man brukar ha i källaren, då kommer det alltid tillfällen när någon behöver det man har förvarat så länge. Minns när vi valde att göra av oss det gamla slitna köksmöblerna vi hade i soprummet, för oftast är det någon som kommer och tar det. I samma veva som tur nummer två då stolarna skulle ut så var det en herre som lastade in i sin bil till sin pizzeria, superbra! Vi blev lika glada som han, att de kom till nytta någon annanstans. Hoppas att fler tänker till och på så sätt kan hjälpa varandra!


Av Elin - 3 februari 2009 23:02

Super att ha i frysen om man skulle bli lite hungrig eller inte orkar laga mat, så lätt att bara värma upp det!

Av Elin - 3 februari 2009 22:55

har det varit många bilder på vovvarna och åter till mina pyssel.

Idag fick jag äntligen garnet som jag har väntat, det är blandat av två olika, det ska bäras av till en tröja och längtar till att få sätta igång med det. Hittade ett vitt garn från filten jag stickade tidigare och kommer att sticka babyfiltar. Allt går att användas till något. Tredje projektet är de två tygena samt tillhörande spänne, det ska bli klädsel och ser fram emot att sy igen. Har alltid många projekt på gång, det är så jag trivs som bäst! Sugen på att måla köksluckorna iallafall, så vi får se vad framtiden kommer att bära av sig. Rekommenderar att tända ljus och med doft som ger ett lugn samtidigt inspirerande. Jag älskar ljus och brukar att tända överallt i lägenheten.

Av Elin - 3 februari 2009 13:15

Tar sin lilla tupplur efter maten sen blir det dags för en promenad! Banana berättade att när han hämtade henne imorse och kom utanför porten så sprang hon rakt till våran port. Banana säger försiktigt till henne att hon måste kissa innan man går in. Helinn sätter sig direkt och kissar samtidigt som hon tittar på han. Hon är så superduktig tjej! Vi är verkligen överförtjusta i henne!!


Igår när vi var ute och gick så höll jag lite lätt på Pashas halsband, som satt ner och Helinn stod snett lite framför oss. Banana fortsatte gå för att låta vovvisarna skulle söka. Snabbt såg man hur de fokuserade vart han tog vägen, innan jag hann säga något så spurtade Helinn iväg med ilfart och Pasha ryktes iväg med ett knyck. Vilken fart och de tyckte Banana var borta länge nog! Sen höll Pasha koll på Banana så han inte skulle försvinna igen.


Av Elin - 3 februari 2009 13:13

Pasha är på jobbet med sin urpappa. Det här är Helinn "top of the line!"

Pasha is in work with his first father. This is Helinn "Top of the line!"

Av Elin - 3 februari 2009 13:13

Vi får också plats här!

Look what the children has built up in the forest! Vi manage to be here too!

Av Elin - 3 februari 2009 13:12

Snögubben var inte farlig, en ganska så snäll en som luktar snö :)

A light going up for Pasha! The snowman was not dangerous, a really nice one who smells snow :)

Av Elin - 3 februari 2009 13:11

då vågar Pasha sig fram lite försiktigt fram.

Pasha notice that the snowman doesn´t says anything, then Pasha goes carefully forward.

Ovido - Quiz & Flashcards