Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Elin - 12 februari 2009 23:36

snö, blask och kyla så det blir isigt är det viktigt med bra skor, som är anpassad för alla momenten. De här kängorna klarar av -40 grader så jag lär garanterat klara av den svenska vädret, för det är ingen risk att jag hamnar i Nordpolen. Bra gummi runt om och klarar av det blöta blaskiga som vi har så ofta, det har även specialtyg som tål vatten och sist så har den bra fotfäste med de taggar som finns under sulan. För att jag ska vara ännu mer säker så har jag även broddar till dem. Det som jag också gillar är att slippa skosnören dels för att det tar så lång tid och att knytena kan åka upp. Här är det lätt att bara kliva in med foten så är det mer eller mindre klart. Spänna åt det behöver man endast när man ska gå en långis och sen är det också skönt att byxorna hamnar innanför skorna, så slipper man bli blöt!



Av Elin - 12 februari 2009 23:33

Super att det är under hela foten och får bättre fästen när man går. Gjord av gummi så den är töjbar och kan sättas fast till flera stl. Lätt att stoppa i en påse och lägga det sedan i fickan om man inte använderdet just då.


Ovido - Quiz & Flashcards