Alla inlägg under november 2008

Av Elin - 18 november 2008 11:48

om hur vi människor fungerar och är skapta men ändå stänger vi in oss i vårt inre med vad vi känner egentligen. Hur vi ska vara så duktiga och starka hela tiden, än att visa för andra att vi kanske inte alltid är. Det handlar ofta om rädslan och något som vi alla mer eller mindre borde arbeta med att överkomma, för den kan verkligen sätta så många hinder på vägen i onödan.


Kommunikation är något som brister i många relationer inte bara i förhållanden utan även i vänskap. Man kan inte alltid hänga med och vara tankeläsare åt alla, det funkar inte så i verkligheten och det betyder inte heller att den personen man inte kan avläsa betyder mindre för en. Utan livet består av så mycket händelser och rörelser omkring en hela tiden. Något som man också lätt glömmer bort är att det oftast förekommer oväntade situationer som man inte har beräknat med i sina planeringar, vilket också då påverkar tidsbristen som leder till stress. Ja, allt går i led, som i en cirkel. Vädret gör inte saken bättre när det är mörkt, rått och regnruskigt, det påverkar mångas humörer.


Jag var inne och läste på Lenas blogg och såg hennes bild på snön som fanns ute i naturen. Vilken skillnad det är jämfört med var jag befinner mig någonstans! Ibland undrar jag om vi verkligen bor i samma land?! Snön är verkligen vackert och det lyser upp tillvaron på ett helt annat plan, sen att få sätta upp lite belysning så det glittrar på kvällen får en att känna en harmonisk känsla.


Till helt något annat så börjar jag komma igång med blogget som ni kanske märker och det kommer att komma fler bilder på det jag har gjort!


Ha en underbar dag!



Av Elin - 17 november 2008 21:40

som han älskade högt mycket! Det porträttet på Apollo tecknade jag för ca6,5år sedan men den håller sin stil ännu. Även om jag aldrig hann träffa honom personligen, så lärde jag känna honom ändå. Kanske till och med mer, då jag har sett alla hans detaljer på mycket nära håll.

Av Elin - 17 november 2008 17:00

på länge. Trodde inte att mina takter satt kvar och testade..så här blev resultatet på rara fina Willy, som har en speciell plats i mitt hjärta och hans mamma Frida är en enastående person, när det gäller kunskaper om hundar! Självklart har Jesper och Conny samt dem andra vovvarna i familjen en speciell plats hos mig och min familj. Tack, Frida och Willy att ni finns och att jag har fått lära känna er!


Kram

Av Elin - 17 november 2008 16:50

blev en porträtt på superfina Ridgeback Rex Ventors Helinn, som jag också vill gratulera stort till sitt Danska Champion titel!! Den hänger såklart hos sin mamma Canan och Zerkan. Det var en ära att få teckna en sådan underbar unik hund som Helinn.

Av Elin - 17 november 2008 10:07

Idag startar mitt blogg och det är första gången jag ger mig in på något sånt här, det känns lite pirrigt och försöker att förstå hur allt fungerar. Tids nog kommer det bilder och annat så att det blir en helhet. "Have patience with me"!


Kram

//Elin

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards