Alla inlägg under november 2008

Av Elin - 22 november 2008 13:40

mina vänninor hade spånat på att göra en egen luftballong i format att barnet ska kunna kliva in i verkligheten. Jag får ett samtal sent på en fredagskväll, om att få låna symaskinen. Självklart sa jag! Det blev en syjunta mitt på natten, strax efter 3 fick vi ihop ballongen och kvar hade jag en massa röda ludd. Dagen efter satte tjejerna upp ballongen på väggen med korgen och det blev superbra! Sen målade tjejerna lite allt möjligt på väggarna, titta så fint det blev! Det är ett drömrum som man själv hade velat haft när man var liten. Jag vet iallafall en liten flicka som blev jätteglad! Vad duktiga ni är mina tjejer!



Av Elin - 22 november 2008 13:39

sen kom lammen och dem blev gröna, superfina!!


Av Elin - 22 november 2008 13:28

för hur duktiga min vänninor är! Att ta sin idé till att förverkliga. Det är något man ska vara stolt över, sin prestationsförmåga! Att göra iordning barnkammaren på egen hand, det är inte lätt och det är guld värd då man får se glädjen från sitt barn som älskar sitt rum! Det kallas för ömsesidig kärlek!


Bild nummer 1, berättade min vännina att hon inte fick till mössen riktigt, dem blev som elefanter. Elefanter är gulliga dem med, svarade jag! En dag kom hon över till mig och jag visade henne hur man ritade mössen och varför det blev som elefanter. Ritade snabbt upp mössen och lammen i rätt format, så hon kunde använda det som mall och titta hur bra dem blev! Jag är så stolt!





Av Elin - 22 november 2008 13:11

Det är alldeles vitt ute och jag hör skrapet från en spade ute på gården, för fullt håller man på att ta bort snön så det blir en gångväg och ska sandas. Vad det kan ske mycket på en natt! Kul för alla barnen att ta fram sina kälkor, snowracer och snöbollskrig. Då får vi hoppas på att få behålla detta tills jul! Tänkte på att jag har lagt in endast bilder på vovvar och som relaterar. Därför har jag nu lagt upp en bild på en tavla som jag har gjort på min sambos son när han var fyra år gammal och det var ju i försig ett tag sen.

Ha en underbar solig snö dag!



Av Elin - 22 november 2008 02:35

Halsbandet på "Dilla" med swarowski:


Av Elin - 22 november 2008 02:18

djurbutiken! Var där så pass ofta och köpte halsband, godis och ben, att expediten slutligen kommenterade till oss (mig och min sambo): jag tycker lite synd om er, ni är här så ofta och handlar, men ni tar Aldrig med er eran hund! Vi svarade med skratt: Vi har ingen hund! Va? Sa expediten och tittade förvånade på oss. Vi förklarade att vi har vänner som äger hundar och får massa gott och att jag pysslar med att sätta dit stenar på hundhalsbanden. Därför var vår visit på denna butiken så ofta! När vi gick därifrån så skrattade vi gott, för det fick oss att påminna om att vi även köper en massa annat, faktiskt till barn och vi har heller ingen bebis.

Visst e vi lite skumma men vad vore livet annars om man är som alla andra!


Här är alla dem hundhalsbanden som jag har visat i varsin bild, nu är dem "All togheter"!

Av Elin - 22 november 2008 02:17

heter "Pink underground" med swarowski:


Av Elin - 22 november 2008 02:16

Rätt många!! Den här heter "Red flower to 3" med swarowski:


Ovido - Quiz & Flashcards