Alla inlägg under mars 2009

Av Elin - 8 mars 2009 00:13

Även om det tar lång tid så är väntan värt det hela. Serverades med sallad och skagenröra, riktig gott medan Banan hade lite annat gott till det!

 Då har man gluttat in på kvalningen till Globens Melodifestivalen nästa lördag och nu går Rambo 3. Man har även hunnit göra ordning en tårta eftersom Theo blir hela 15 år! Ja, det var rätt många år sedan man var där själv. Usch, vad tiden går allt för fort!


Jag önskar Theo Grattis på födelsedagen!

Kram.

Av Elin - 6 mars 2009 12:54

lägg upp korten i en liten skål. Ta en eller flera, varje dag eller när du känner för dig och se vad änglarna har att säga till dig.

Av Elin - 6 mars 2009 12:53

änglar som ger dig enkla råd!

Av Elin - 6 mars 2009 10:55

när jag ska ta tag i övre köksluckorna, så det blir enhetligt?? Dagarna går men det är så många andra projekt som kommer före just nu..som födelsedagar. Herregud, vad många som fyller år i månaden mars!! Desto värre för mig som också känner många fiskar..inte blir man rik på det!! Det sägs att fiskbarnen är gjorda kring midsommaren..haha då var det fest :P


Så jag önskar er alla fiskar, Grattis på födelsedagen!

Av Elin - 6 mars 2009 00:53

Två ungtuppar som är i sin fullaste lek med varandra. Härligt och se vilken fart det är på dem två bröderna. Synd att det är så svårt att ta kort på kvällen. Pasha har blivit suverän på inkallning och håller koll på en hela tiden. Nu visade han även att det spelade ingen roll att dem lekte, ropade man på honom så kom han i högsta fart till en. Klart att han vet att man alltid har godis i fickan och det lärde sig Castor väldigt snabbt. Banana höll koll på grabbarna och höll koll på allt. Det har verkligen hänt saker sen den dagen dem föddes, tack för att ni ger oss glädje, denna sanna glädjen!


Av Elin - 5 mars 2009 11:01

öppnar ditt hjärta och ger dig tröst och kärlek. I alla sammanhang kan den hjälpa dig att få kontakt med det sårbara och öppna inom dig "ditt inre barn". Rosenkvarts kan ge kärlek till det inom dig som aldrig blivit sett, den hjälper att känna tilliten och oskuldsfullheten som finns inom dig. Det gör dig mottaglig för emotionell läkning och du kan komma i kontakt med nya nivåer av liv inom dig.


Beroende på var man befinner sig i livet och vad livets påfrestningar ger en på vägen så är det intressant till vilka stenar man dras till och som verkligen talar om vad du står någonstans och behöver. Idag har jag samlat på mig en hel del med olika stenar som har tilltalat mig när jag har stått i butikens alla stenar, det gör också lättare att ha olika hemma och ta till mig om jag så behöver styrka inom mig eller bara väljer för att sedan läsa i min lilla handbok, för att "remained me" vad jag behöver uppmärksamma mig mer på sk. en vägledning att öppna mina ögon mera.

Av Elin - 5 mars 2009 10:54

Bergskristall:


är mästaren bland stenar. En ren och energigivande sten som hjälper dig att fokusera din medvetenhet och transformera negativitet som hindrar i ditt liv. Den förstärker din engeri och används för healing, meditation eller personlig och andlig utveckling genom terapi. Den kan programmeras för bestämda syften med hjälp av kreativa visualisering.


Jag har även detta som halsbandssmycke, att jag kan ha den nära mig och stenen ger mig energi och styrka. Viktigt att rengöra stenarna efter användning för att rensa det negativa, genom vatten och lite salt och låt det stå vid fönstret så solens energi ger den nya krafter. Det bör endast vara du själv som tar på stenen eftersom den är personligen annars inkommer det från andra och minskar den kraft som stenens styrka ska ge dig.

Ovido - Quiz & Flashcards