Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Var tacksamma över att era barn är friska!

Av Elin - 29 maj 2009 09:44

Det är nog värsta farhåga som föräldrar, att ens barn inte är friska eller att det ska hända något! Mer eller mindre bär man på en oro inom sig och därför sätter man upp regler och kollar barnet. När barnen blir äldre tolkar dem mer som att man är på en och är jobbig men det handlar mer om omtanke. Den här oron sker redan från första början, då kvinnan får veta att man är gravid och sedan dem här tidsmallar om riskerna att det kan hända något eller kontrollerna för att få bekräftat att barnet är frisk. Den stora glädjen när barnet föds, att man räknar alla tår och fingrar, att allt sitter på plats så börjar man att pusta ut men det händer gånger där man inte alltid upptäcker det och med tiden så uppkommer det problematik och märker att nåt är fel!


Just nu faller mina tankar på en liten pojke som har epilepsi och just inatt blev det många anfall, så pass att kroppen inte orkade att hålla upp längre. Det gör så ont att höra och ledsen över föräldrarnas oron över sitt barn. Vad hjälplös man måste känna sig och se sitt barn lida. Inte heller känns det bra att behöva medicinera ett litet barn. Det trygga är att nu ska han få vara på sjukhuset och läkarna ska hålla koll, att få stöd från sjuksystrarna när kraften sinar och frustrationen tar över till bristningsgränsen.


Var tacksamma över att era barn är friska!! Jag tänker på dig lillplutten! 

 
 
Ingen bild

poccahontas i göteborg

29 maj 2009 13:29

Idag, faktiskt bara om en timme så ska jag möta min mamma på centralen i Göteborg. Mamma bor i Stockholm och det är flera år sedan vi spenderade en hel dag tillsammans utan män och barn. Vi ska shoppa loss och sen äta ute. Det ska bli härligt! Sen ska hon med hem och hälsa på sitt fina barnbarn. Livet är inte alltid en dans på rosor och man ska vara glad för den familj man har och jag är så väldigt tacksam över att jag har en frisk son........så idag ska jag fira min och mammas morsdag även om det är morsdag på söndag. Stor kram från Göteborg

 
Ingen bild

Elin

1 juni 2009 21:45

På tal om föräldrar, hade jag tänkt skriva ett inslag om att man borde vara tacksamma att man har föräldrar. Fick veta att häromveckan gick en väns pappa bort och det påminde om min händelse för tio år sedan. Så alla borde ge sina föräldrar och sina barn en kram eller tala om att man älskar personen, för det är alltid lättare att klaga än att säga goda ord. Tycker det låter super att du får din mamma för dig själv och dessutom shoppa är aldrig fel! Hoppas ni hade bra tillsammans och även med senare med din familj! Pöss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 19 september 2009 20:24

Hej alla! Vad tiden rinner iväg, fattar inte att sommaren är över men att det är härligt att solen skiner för fullt fortfarande när hösten smyger sig in. Oj, det var verkligen inte igår jag var här och la in något inlägg och upptäckte dessutom att ...

Av Elin - 5 augusti 2009 19:05

Hej o hå vad tiden bara går! Solen gör att vi människor är ute istället för att vara inne, då året består av en massa regn, snö osv. Man måste passa på. Banana å grannens man har byggt en ny drake å kört den när det har varit blåst ute o lyckats orde...

Av Elin - 17 juli 2009 10:59

precis som sommaren ska vara..nu är solen här och jag vaknade tidigt på morgonen av ljuset tittade sig in genom fönstret. Banana ligger än och sover för fullt och jag sitter å surfar..ska snart röra mig ur stolen för dagen å ordna till här hemma..oj,...

Av Elin - 16 juli 2009 02:18

varje dag blir man glad när solen är framme och det inte är mörka moln å regn! Vore trevligt om man fick en sommar..inte en enda gång har man badat i år..vattnet hinner ju inte bli tillräckligt varmt. Saknar vår badställe..men som det är nu så verkar...

Av Elin - 12 juli 2009 14:19

i farten!! Nu har vi äntligen sol men att det blåser är helt okej! För vidare information när det gäller barn så fick jag ett sms från min kära vännina att hennes son har tagit sina första steg..å jag smälter, synd att jag inte kunde få se det..dem ä...

Ovido - Quiz & Flashcards