Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Det börjar bli en vana..

Av Elin - 27 maj 2009 22:16

nu har det brunnit i två lägenheter precis i närheten. Det kom ambulanser, poliser och brandbilar. Tydligen glömde kvinnan bort stekpannan på plattan medan hon skulle natta sina barn, klädda i pyjamas. Hennes man var på arbetet och den enda som talar svenska. Grannen brevid ringde till 112 och i stundens hetta glömde bort sin kastrull som tände på. Vet att den ena köket blev det stora skador och man kände stark doft som kom ur lägenheterna. Familjerna kommer inte att kunna bo där på ett tag eftersom det kommer att behövas renoveras och lukten är för skadligt. Tur att grannen ovanför dem hade en brandsläckare och fick ner branden!! Sånt här kan lätt hända vem som helst och man borde nog införskaffa en brandsläckare hemma. Kollade just på nätet vad en sådan kan kosta, 635kr för 6kg pulver och det räcker väl för att släcka en sådan här brand, det har man nu fått bekräftat. Värt varenda krona för att rädda så många liv som var inblandad idag!


Tackar för ett gott slut  och sov så gott folket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 19 september 2009 20:24

Hej alla! Vad tiden rinner iväg, fattar inte att sommaren är över men att det är härligt att solen skiner för fullt fortfarande när hösten smyger sig in. Oj, det var verkligen inte igår jag var här och la in något inlägg och upptäckte dessutom att ...

Av Elin - 5 augusti 2009 19:05

Hej o hå vad tiden bara går! Solen gör att vi människor är ute istället för att vara inne, då året består av en massa regn, snö osv. Man måste passa på. Banana å grannens man har byggt en ny drake å kört den när det har varit blåst ute o lyckats orde...

Av Elin - 17 juli 2009 10:59

precis som sommaren ska vara..nu är solen här och jag vaknade tidigt på morgonen av ljuset tittade sig in genom fönstret. Banana ligger än och sover för fullt och jag sitter å surfar..ska snart röra mig ur stolen för dagen å ordna till här hemma..oj,...

Av Elin - 16 juli 2009 02:18

varje dag blir man glad när solen är framme och det inte är mörka moln å regn! Vore trevligt om man fick en sommar..inte en enda gång har man badat i år..vattnet hinner ju inte bli tillräckligt varmt. Saknar vår badställe..men som det är nu så verkar...

Av Elin - 12 juli 2009 14:19

i farten!! Nu har vi äntligen sol men att det blåser är helt okej! För vidare information när det gäller barn så fick jag ett sms från min kära vännina att hennes son har tagit sina första steg..å jag smälter, synd att jag inte kunde få se det..dem ä...

Ovido - Quiz & Flashcards