Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Issa ochTheo fann varandra direkt!!

Av Elin - 23 maj 2009 15:31

Hon charmade Theo fullständigt! Han ville vara med henne hela tiden och blev så himla nöjd att Issa skulle sussa med han på natten. Mycket riktigt så sov hon hela natten jäms med han och tryckte sina små tassar på honom, att han hamnade på kanten av sängen men det gjorde inget för Theo. Att ha en staffetjej var helt underbart och jag fick verkligen lära mig ytterligare en ras genom att ha en hemma på heltid. Folk som säger att detta är en "kamphund" har verkligen inte någon erfarenhet vad detta är för något. Inte alls tillstymmelse till kamp utan tvärtom!! Den mest gladaste, snällaste och raraste, som är så försiktig med allt och lyssnar till lilla minsta kommando. Har sina charmiga sidor och en vighet som inte många har varken som hundar eller människor. Haha skrattade fascinerat över hur Issa ålade ner från soffan och stannade upp med att ha sina ben på soffkanten, så himla gulligt! När hon låg och vilade så kunde man ta på henne, pussa hennes tassar utan en tillstymmelse av reaktion och visade en sådan trygghet. Nu förstår jag varför Banana gillar staffar, visst har man träffat på flera men att ha en hemma är helt en annorlunda känsla.


När dagen kom för att lämna Issa till sin mamma och pappa, blev Theo så ledsen att han grät. Han hade funnit en kärlek, en bästa vän och som även påminde honom om hans och Bananas "Saga" från Garpenborgs kennel. Även jag och Banana blev blöta i ögonen men livet går vidare och hon skulle hem till sitt. Issa satte sig på golvet och tittade lugnt på Theo, som om hon sade "vad är det Theo?" Även Banana kände att det fanns en saknad innan vi ens hade lämnat Issa. Tack, Issa du gav oss kärlek och glädje på alla sätt! Tack för att du finns, vi älskar dig lilla gumman! Du är alltid välkommen hem till oss när du vill!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 19 september 2009 20:24

Hej alla! Vad tiden rinner iväg, fattar inte att sommaren är över men att det är härligt att solen skiner för fullt fortfarande när hösten smyger sig in. Oj, det var verkligen inte igår jag var här och la in något inlägg och upptäckte dessutom att ...

Av Elin - 5 augusti 2009 19:05

Hej o hå vad tiden bara går! Solen gör att vi människor är ute istället för att vara inne, då året består av en massa regn, snö osv. Man måste passa på. Banana å grannens man har byggt en ny drake å kört den när det har varit blåst ute o lyckats orde...

Av Elin - 17 juli 2009 10:59

precis som sommaren ska vara..nu är solen här och jag vaknade tidigt på morgonen av ljuset tittade sig in genom fönstret. Banana ligger än och sover för fullt och jag sitter å surfar..ska snart röra mig ur stolen för dagen å ordna till här hemma..oj,...

Av Elin - 16 juli 2009 02:18

varje dag blir man glad när solen är framme och det inte är mörka moln å regn! Vore trevligt om man fick en sommar..inte en enda gång har man badat i år..vattnet hinner ju inte bli tillräckligt varmt. Saknar vår badställe..men som det är nu så verkar...

Av Elin - 12 juli 2009 14:19

i farten!! Nu har vi äntligen sol men att det blåser är helt okej! För vidare information när det gäller barn så fick jag ett sms från min kära vännina att hennes son har tagit sina första steg..å jag smälter, synd att jag inte kunde få se det..dem ä...

Ovido - Quiz & Flashcards