Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Från det ena till det andra,

Av Elin - 13 mars 2009 12:35

Bonniers kokbok. Att laga mat är en konst det också men det gäller att man lyckas med smaken. Här hemma är vi riktiga góurmerare. Vi älskar att laga mat och baka. Det ska verkligen smaka och mycket av allt. Så det svåra blir när man äter ute eftersom man vet hur man själv kan tillaga det bättre och mycket annat till. Jag äter gärna mat hemma som man själv lagar, då är jag på den säkra sidan vad som hamnar i min mage eftersom jag är laktos.


I dagens läge så är man väldigt tacksam att det har tillkommit så mycket produkter som är laktosfritt. I många år har man fått varit utan många produkter och det har varit supertråkigt för en. Jag minns när jag fick klara besked om att vara allergisk mot all mjölkprodukter, jag stod i affären och kände att det fanns inget jag kunde handla eftersom man var van vid att andvända dessa produkter i maten. Provade soyamjölken och det var verkligen inte gott att dricka och inte heller så gott att ha i maten. Ännu idag är det en sak jag saknar..mjukglass!! Snacka om avis jag blir när Banana och Theo äter och slickar i sig glassen. Det är inte rättvist! Mer och mer märker jag att fler och fler är känsliga mot mjölk. Ens mage är "A" om inte den är bra så funkar ingenting alls men jag ska inte klaga, för min vännina är både gluten och laktos. Så jag är tacksam vad jag kan äta ändå!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 19 september 2009 20:24

Hej alla! Vad tiden rinner iväg, fattar inte att sommaren är över men att det är härligt att solen skiner för fullt fortfarande när hösten smyger sig in. Oj, det var verkligen inte igår jag var här och la in något inlägg och upptäckte dessutom att ...

Av Elin - 5 augusti 2009 19:05

Hej o hå vad tiden bara går! Solen gör att vi människor är ute istället för att vara inne, då året består av en massa regn, snö osv. Man måste passa på. Banana å grannens man har byggt en ny drake å kört den när det har varit blåst ute o lyckats orde...

Av Elin - 17 juli 2009 10:59

precis som sommaren ska vara..nu är solen här och jag vaknade tidigt på morgonen av ljuset tittade sig in genom fönstret. Banana ligger än och sover för fullt och jag sitter å surfar..ska snart röra mig ur stolen för dagen å ordna till här hemma..oj,...

Av Elin - 16 juli 2009 02:18

varje dag blir man glad när solen är framme och det inte är mörka moln å regn! Vore trevligt om man fick en sommar..inte en enda gång har man badat i år..vattnet hinner ju inte bli tillräckligt varmt. Saknar vår badställe..men som det är nu så verkar...

Av Elin - 12 juli 2009 14:19

i farten!! Nu har vi äntligen sol men att det blåser är helt okej! För vidare information när det gäller barn så fick jag ett sms från min kära vännina att hennes son har tagit sina första steg..å jag smälter, synd att jag inte kunde få se det..dem ä...

Ovido - Quiz & Flashcards