Alla inlägg under april 2009

Av Elin - 21 april 2009 14:18

har jag ännu inte funnit en plats men tids nog så kommer det!

Av Elin - 21 april 2009 14:15

har jag haft länge och sparat på. Har funderat på var de ska ha sin plats och har nu bestämt att de ska hängas upp på balkongens vägg. Än så länge får det väntas efter stormen av pollen är över och man kan göra rent balkongen från allt det gula som lägger sig överallt.

Av Elin - 19 april 2009 21:11

Det som händer rätt ofta i lådor, är att skivan går ur läge och det blir böjt sen så skrapar det så fort man drar ut lådan. Många gånger så har man funderat på varför inte tillverkarna inte gör en skåra rätt igenom brädan så det håller sig bättre och mindre risk att det sker något sånt?? Kanske tänker tillverkarna att då köps det nya medans jag anser att man utgår gärna för kvalité hållbarhet när man inköper. När detta har skett så har jag provat att limma med olika lim, inget har tyvärr inte funkat. Har även spikat fast en spik som ska hålla upp skivan bättre och tåla mera tyngd. Nu har jag övergått till silvertejp och tejpat, än så länge så funkar det, jag hoppas det iallafall! :P


Av Elin - 17 april 2009 21:05

att man knappt hinner blinka. Inte har jag hunnit fota något eller haft ork av pollen med att vara kreativ men idéerna har verkligen inte tagit slut, det vill jag lova er!


Ha det gött och ha en underbar helg!

Av Elin - 15 april 2009 23:03

är inte lätt! Just nu blommar det för fullt så man nästan hör att det knakar under jorden. Det soliga vackra vädret kan man knappt se, så fort man öppnar fönstret eller balkongdörren för att få in lite frisk luft så börjar näsan att rinna och nysningar efter varandra. Jag lider med er alla som har pollen som mig, låt detta vara över snart!


Av Elin - 12 april 2009 14:40

Min kära man började lägga ut trallen och kommenterade: Det här gick ju lätt och smidigt! Kära gullet ska man inte lägga ut dem på olika vis varannan gång?? Nä, det kommer nog inte passa och det här är mycket enklare. Nope sa jag och ändrade allt. Först måste man prova innan man kan säga nej! Så här blev resultatet och vi båda är nu supernöjda! Sen blir det att inreda balkongen med lite nytt men än så länge får det vänta tills pollen tiden är över annars blir allting gult!


Av Elin - 12 april 2009 14:36

Helt underbart att solen är framme så starkt att ens kinder blir varma! Att sitta på gräsmattan och njuta av vattnets utsikt och lyssna till naturens ljud tillsammans med sin familj är det bästa som finns. Här stillar man sina tankar med att filosofera och samlar på sig energin från naturens vackra ro. Såg min första tussilago, nu är verkligen sommaren nära!


Ovido - Quiz & Flashcards